Blar i NTNU Open på forfatter "Rø, Kirsti"
-
The complexity of supporting reasoning in a mathematics classroom of shared authority
Arnesen, Kristin Krogh; Rø, Kirsti (Journal article; Peer reviewed, 2022) -
"Det er litt vanskelig å forklare": En kvalitativ studie av to elevgrupper på 7.trinn sitt arbeid med matematisk resonnering
Aase, Eirin Gåre (Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt matematisk resonnering i barneskolen, der formålet har vært å bidra med kunnskap om hvordan elever på 7.trinn arbeider med og samarbeider om resonneringsaktiviteter i matematikk. Denne kunnskapen ... -
Developing an identity as a secondary school mathematics teacher: Identification and negotiability in communities of practice
Rø, Kirsti (Chapter, 2019)The paper reports from analyses of one Norwegian secondary school mathematics teacher (Isaac) in his transition from university teacher education to employment in secondary school. The process of becoming a mathematics ... -
Elevers arbeid med konkretiseringsmateriellet sjakkbrettet
Brønstad, Kristin Toresen (Master thesis, 2018) -
Felles faglig planlegging for god matematikkundervisning
Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter (Journal article; Peer reviewed, 2019) -
A framework for reasoning in school mathematics: analyzing the development of mathematical claims
Valenta, Anita; Rø, Kirsti; Klock, Sigrid Iversen (Journal article; Peer reviewed, 2024)This study introduces a framework for analyzing opportunities for mathematical reasoning (MR) in school mathematics, using MR-relevant claims and their derivation as the unit of analysis. We contend that this approach can ... -
Initial participation in a reasoning-and-proving discourse in elementary school teacher education
Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole; Rø, Kirsti; Valenta, Anita (Chapter, 2019)Based on a commognitive framework, we analyse the reasoning-and-proving processes of two teachers, and we identify the actions and routines that are visible when working on a given task. The data consist of video recordings ... -
Introduction to the papers of TWG20: Mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity
Ribeiro, Miguel; Aslan-Tutak, Fatma; Kuntze, Sebastian; Martignone, Francesca; Rø, Kirsti; Toor, Amanjot (Chapter, 2017)The variety of papers presented in TWG 20 at CERME 2017 connected to the growing field of teacher education. There were total of 27 papers and 4 posters that had been presented. The number and heterogeneity of the research ... -
The opaque nature of generic examples: The structure of student teachers' arguments in multiplicative reasoning
Rø, Kirsti; Arnesen, Kristin Krogh (Peer reviewed; Journal article, 2020)The study aims to explore the structural aspects of generic examples, to get better insight into what makes them potentially opaque for learners. We have analyzed 27 written arguments, for which student teachers (grades ... -
The opaque nature of generic examples: The structure of student teachers’ arguments in multiplicative reasoning
Rø, Kirsti; Arnesen, Kristin Krogh (Peer reviewed; Journal article, 2020)The study aims to explore the structural aspects of generic examples, to get better insight into what makes them potentially opaque for learners. We have analyzed 27 written arguments, for which student teachers (grades ... -
Researching mathematics teacher identity: A theoretical consideration
Rø, Kirsti (Chapter, 2021)The chapter discusses trends of theoretical perspectives taken in research on mathematics teacher identity and points at challenges and possible future directions for the research field. The discussion is structured along ... -
Resonnering og bevis i skolen
Nakim, Rune (Master thesis, 2019)Denne studien har undersøkt elevers arbeid med å formulere og begrunne hypoteser. Hensikten har vært å få innsikt i elevers arbeid med resonnering og bevis ved avslutning av grunnskolen, som kilde til refleksjon over ... -
Resonnering og bevis på barnetrinnet En kvalitativ studie av brøkoppgaver i lærebøker på 5. trinn
Tømmerdal, Stian (Master thesis, 2021)Sammendrag Denne studien har undersøkt brøkoppgaver i lærebøker, som bygger på den nye læreplanen LK20. Hensikten med studien er å få innsikt i hvilke muligheter for arbeid med resonnering og bevis det legges til rette ... -
Sosialiseringseffekt i skolen: Praksisfellesskapers påvirkning på nyutdannede matematikklæreres identitet
Rø, Kirsti (Master thesis, 2010)I studien, Sosialiseringseffekt i skolen: Praksisfellesskapers påvirkning på nyutdannede matematikklæreres identitet, undersøkes ulike praksisfellesskapers påvirkning på nyutdannede matematikklæreres identitet som beskrevet ...